torka aldrig tårar utan handskar

 
Först, här kan ni se serien i  tre delar : http://www.svt.se/torka-aldrig-tarar-utan-handskar/
 
 
Igår såg jag som sagt på 'torka aldrig tårar utan handskar', och det var en film som berörder mig så himla mycket. Jag grät från 20 min in i första delen till slutet på 3 delen, och inte för att det var sorlig hela tiden, utan för att budskapet och över att allt det jag såg och hörde HAR HÄNT på riktigt är helt sjukt.
 
Jag vill inte säga för mycket om handligen för jag vill verkligen att alla sak se denna serie i tre delar men lite grann kan jag berätta. 
 
På bilden ovan ser ni Benjamin och Rasmus, som träffas och blir kära. Dom kommer från två olika familjer med olika bakgrunder. Mycket händer under denna HIV/AIDS-epedemi som drabbade sverige på 80-talet och många utav deras nära och kära drabbas. Men det är så himla mycket kärlek i filmen, så mycket MOD. Se FILMEN!
 
Jag vill också vara modig, och jag vill träffa och bli kompis med Jonas Gardell som skrivit allt till denna fantastiska film...
 
Åååååh, känner mig typ så otroligt tacksam över att jag fick se dehär, växte som person från igår till idag! sjukt!
 
puss


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0